Hop til indhold

Anmeld en sag på din sundhedsforsikring

Uanset om du er forsikret via dit arbejde eller som privat person, kan du anmelde din skade her.

Do you want to file a claim in English?

1. Har du en lægehenvisning?

Har du en henvisning fra din læge, er du velkommen til at uploade den sammen med din anmeldelse. Hvis vi får brug for en henvisning til at behandle din sag, og du ikke har sendt én med, kontakter vi dig inden for to hverdage.

Opfylder du ikke kriterierne for en henvisning, kan du indsende et notat fra lægen med en lægefaglig vurdering.

2. Log ind på Min side

Min side kan du udfylde en anmeldelse og fx uploade din henvisning samt udfylde en samtykkeerklæring, så vi kan indhente, anvende og videregive de oplysninger, som er relevante for behandlingen af din sag.

Så hurtigt får du hjælp

Når vi modtager din anmeldelse, behandler vi din sag i løbet af 1-2 arbejdsdage. Herefter får du svar på, om din sundhedsforsikring dækker. Dækker forsikringen, hjælper vi dig videre til undersøgelse og behandling hurtigst muligt.

Landsdækkende behandlernetværk

Vi hjælper dig med at finde et privathospital eller en privatklinik med den rette ekspertise til at undersøge eller behandle dig. Med vores landsdækkende netværk af behandlere, kan vi ofte finde et sted tæt på din bopæl. Behandlingsstedet varetager det videre forløb og kontakter dig for at finde et tidspunkt, der passer dig.

Vil du tale med os?

Vores sagsbehandlere i Sundhedscenteret er klar til at hjælpe dig med dine spørgsmål, hvis du ikke finder svar her på siden eller har brug for hjælp til at anmelde din sag - uanset om du selv betaler din forsikring eller har den gennem din arbejdsgiver eller medlemsorganisation.

Adgang til Den Forebyggende Rådgivningslinje

Med vores sundhedsforsikring har du adgang til Den Forebyggende Rådgivningslinje, der kan hjælpe med professionel rådgivning indenfor både trivsel og livsstil til. Har du lyst til at komme i kontakt med vores rådgivningsteam, kan du ringe på 88 18 65 90

Ofte stillede spørgsmål